/Mrkvový krém s pomeranči, kokosem a "slaninou" (vegan)

Po dlouhé době jsem se opět dostala k plotně a nějakému pořádnému vaření.. tentokrát jsem si vylepšila klasický mrkvový krém. Voní po pomerančích, kokosu, zázvoru i "slanině"! Ale samozřejmě veganské "slanině" :) Recept na vegan "slaninu" (který jsem si trochu změnila, díky chybějícím ingrediencím) jsem dostala od mojí kamarádky Riany a musela hned vyzkoušet, sice to (díky tomu co dům dal) nebylo úplně ono, ale i tak chutná dobře. A kombinace pomeranče s mrkví, kokosem a "slaninou" je naprosto chuťově skvělá! Málem bych zapomněla na opražená semínka ;) btw. mnoho různých receptů na vegan "slaninu" najdete na internetu.

- mrkev
- olivový olej /pomerančový/
- zel. vývar /nemusí/
- zázvor /čerstvý nebo sušený/
- sůl
- husté kokosové mléko
- dýňová a slunečnicová semínka
- rýžový papír
- olej
- uzená paprika
- kvalitní sojová omáčka


Mrkev si nakrájím na kolečka a lehce osmažím na pomerančovém oliv.oleji, přidám zázvor a zaliju vývarem, ale být nemusí a postačí voda. Mrkev vaříme do změknutí a poté rozmixujeme na pyré, do kterého přiléváme kokosové mléko aby konzistence byla podobná krému a ne kaše. Mezitím než se uvařila mrkev, jsem si opražila semínka a udělala slaninu - rýžový papír nařežeme na plátky, namočíme do vody a spojíme dva plátky k sobě, pak je "vykoupeme" v marinádě z oleje, uzené papriky, sojové omáčky a opečeme v troubě cca 8 minut (nebo podle oka) asi na 180°...já je smažila na pánvi, ale lehce se mi připekli, takže příště volím troubu ;)
Hotový krém ozdobím kokosovým mlékem, semínky, opečeným chlebíkem a samozřejmě "slaninou"! Dobrou chuť!! :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky