Osterbrot

Veselé Velikonoce! Frohe Ostern! Happy Easter! 

 Dnes se podělím o recept na krásně vláčný, jemný a nadýchaný Osterbrot nebo Mazanec, jak chcete.) Já píšu záměrně německý název, protože je dělaný dle německého receptu. Je to můj první mazanec vůbec.. nebo nikdy se mi nepovedlo těsto a nebo byl jiný problém. Proto sem dávám tenhle recept, podle kterého se mi povedl na první pokus a těsto bylo hotové za 5 minut. A snad poprvé v životě jsem zažila nelepivé, krásně jemné těsto do kterého jsem nemusela přisypávat další mouku apod. jako obecně do většiny receptů podle kterých zkouším péct, ať už chleby nebo kynutá těsta na cokoli. 

POTŘEBUJEME

  • 500g Bílé hladké mouky
  • 100g Rozpuštěného másla
  • 2 Lžíce tvarohu
  • 80g Cukru
  • 1/2 Čerstvého droždí
  • 1 Velké vejce
  • 160ml Mléka
  • 1 Vanilkový cukr
  • 10g soli (já použila od oka)
  • Plátky mandlí na ozdobu (já přidala navíc sezamové semínko)
  • Rozšlehané vejce s mlékem na potření 
V receptu byla ještě citronová kůra a sultánky, ale obojí jsem vynechala.

POSTUP

  1. Do velké mísy nasypeme mouku, rozdrobíme droždí, přidáme cukr, vanilkový cukr, vejce, tvaroh, sůl a nakonec přidáme máslo rozpuštěné v mléce. Uhněteme hladké nelepivé těsto.
  2. Těsto necháme odpočívat a kynout pod utěrkou cca 45 minut.
  3. Po 45 minutách z těsta vytvarujeme bochánek a nebo jako já pletenec (4 pruhy těsta překládáme přes sebe podobně jako cop, jen do kruhu)
  4. Bochánek nebo pletenec potřeme směsí vejce a mléka a ozdobíme mandlemi. Potom necháme znovu odpočívat cca 30 minut.
  5. Nakonec vložíme do předehřáté trouby - 190°C a pečeme do zlatova.






Komentáře

Oblíbené příspěvky